Žena muslimanka promatrat će uputu svoje vjere, pa će oučiti da ona teži prastanju i ljudskosti, pa tako preporičuje održavanje rodbinske veze, makar njeni bližnji bili i nemuslimani. U hadisu koji se prenosi od Abdullaha bin el-'Asa, r.a., kaže se da je rekao: „ Čuo sam Vjerovesnika da glasno kaže:
'Potomci tog i tog čovjeka nisu moji prijatelji. Moj prijatelj je Allah i dobri vjernici, ali oni imaju rodbinsku vezu i ja ih obilazim na najljepši način.“
Nakon što su objavljene riječi Uzvišeng Allaha: „I opominji rodbinu svoju najbližu“, Allahov Poslanik s.a.v.s., pozvao je Kurejšije, te su se oni sakupili i on im je rekao: „o sinovi Ka'ba bin Luejja, spasite svoje duše od vatre džehenemmske. O sinovi Murreta bin Ka'ba, spasite svoje duše od vatre džehenemmske. O sinovi Abdul-Menafa, spasite svoje duše od vatre džehenemmske. O sinovi Abdul-muttalibovi, spasite svoje duše od vatre džehenemmske. O Fatima, spaso svojun dušu od vatre džehennemske. Ja vam ništa ne mogu dati od Allaha osim rodbinske veze, koju ću održavati kao što vodu obilazim.“
Ova se uzvišena vjerovjesnička uputa odmah na početku islama uvukla u čula muslimana i muslimanki i učinila je ono što je učinila njihovim dušama, pa su činili dobročinstvo svojim bližnjim i svojoj rodbini koji nisu bili muslimani. Svjedočanstvo o tome nalazi se u hadisu koji bilježi Ibn-Abdul-birr u djelu „El-Isti'abdu“ i Ibn-Hadžer u djelu „El-Isabetu“, u kojem se kaže da je rodbina Safijje, majke vjernika, došla kod vladara pravovjernih Omera bin El-Hattaba, r.a., i rekla: „Vladaru pravovjernih, Safijja voli subotu i održava rodbinske veze sa židovima.“Omer je poslao poruku Safijji da je pita o tome, pa mu je odgovorila: „Što se tiče subote, ja je ne volim otkako mi ju je Allah, dž.š., zamijenio petkom, a što se tiče židova, pa ja među njima imam bližnje i ja održavam vezu s njima.“Potom se okrenula prema robinji i upitala je šta ju je navelo da tako potvori, te je ona ogovorila: „Šejtan!“ Safijji odgovor na to je bio: „Idi, ti si slobodna.“
Omer, r.a., nije vidio nikakve smetnje da pokloni ogrtač koji mu je Poslanik, s.a.v.s., dao svome bratu po majci-mušriku.
Iz svega ovoga, žena muslimanka koja može vidjeti da se ljudska dobrota ne odvaja od srca čovjeka koji izgovori šehadet, nego se iz njega prelijeva na bližnje, održavanjem rodbinskih veza putem potpomaganja, obilaženja i dobročinstva, makar oni bili pripadnici druge vjere mimo islama.Stoga se Allahov poslanik, s.a.v.s., i izjasnio o tome na najljepši mogući način riječima: „... osim rodbinske veze koju ću održavati na najljepši mogući način“, jer je rodbinsku vezu uporedio sa zemljom koja se natapa održavanjem rodbinske veze i činjenjem dobročinstva, i rađa; plod je ljubavi i međusobne povezanosti. Sve to presušuje ako dođe do prekida rodbinske veze i do razdvajanja, te tu raste mržnja i međusobno otuđenje. Istinski musliman omiljen je kod svih ljudi, jer oni u njemu vide otjelovljenje plemenitih moralnih vrijednosti i uzvišenih svojstava.
Islam podstiče na činjenje dobročinstva prema roditeljima, makar oni bili mušrici, a evo sada podstiče i na činjenje dobročinstva prema bližnjoj rodbini, makar oni bili i nemuslimani, polazeći od praštanja, ljudskosti i milosti s kojom je došla ova vjera,pućena svim ljudima:
„A tebe smo samo kao milost svjetovima poslali.“
Autor: Dr. Muhammed Ali el - Hašimi
Izvor: Ličnst žene muslimanke
Urednik: OKC - Gradačac
Pripremila: Samra Hasić - Turbić
Kao i prethodne muslimanske države, Osmanlije su pokazivale visok nivo tolerancije i prihvatanja nemuslimanskih zajednica u svoj poredak. Ova pristup baziran je na postojećim isl...
Read moreI pored toga što je stav islama po pitanju ženine uloge u društvu jednostavan i koncizan – u njemu nema ništa neobjašnjivo – ipak se temelji...
Read moreEbu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:...
Read moreHvala Allahu - sve više omladine se vraća islamu i uči propise svoje vjere; pa se na ulicama naših gradova sve češće može vidjeti mladić obučen u pristojnu o...
Read more